Elkartasuna, hezkuntzaren etorkizuna

Argitalpen hau UNESCOren Latinoamerikarako eta Kariberako Bulegoaren eta CLAYSSen, Elkartasun Ikaskuntza eta Zerbitzuaren Latinoamerikako Zentroaren, ekimen bateratua da.

Lan honekin UNESCOren azken dokumentua, “Etorkizunak elkarrekin birpentsatzea. Hezkuntzarako kontratu sozial berri bat. Hezkuntzaren etorkizunei buruzko nazioarteko batzordearen txostena”, Iberoamerikako ikaskuntza-zerbitzua teoria eta praktikarekin lotzea bilatzen da.

UNESCOren dokumentu hau, jatorriz 2021ean argitaratua eta 2022an gaztelaniara itzulia izan zena, ikaskuntza-zerbitzu proposamen pedagogikoa esplizituki aipatzen duen lehena da, nahiz eta aurreko dokumentuetan zeharka aipatzen zen “komunitatean oinarritutako ikuspegiak” bezala (UNESCO, 2016:34).

UNESCOren etorkizunerako hezkuntza-proposamena nola praktikan jada errealitate bihurtu den erakutsi nahi genuke, eskualdeko hainbat hezkuntza-erakundek elkartasun ikaskuntza-zerbitzu proiektuak garatzen dituztelako, baita ahultasun handieneko testuinguruetan ere.

Esperientzia hauetan, elkartasuna ez da ikaskuntzaren eduki soila. Elkartasuna hezkuntza prozesu bihurtzen da, errealitatearen arazo konplexuak konpontzen ikasteko pedagogia, Garapen Jasangarriaren Helburuak (GJH) etorkizuneko hezkuntzaren “curriculum” gisa erabiltzeko (UNESCO, 2022:54).Praktika hauek sakonki berritzaileak dira, haiek komentatzen dituzten adituek azpimarratzen duten bezala, eta espero dugu beste hezkuntza-erakunde askorentzat inspiragarriak izan daitezela.

JAITSI ARGITALPEN HAU HEMEN