Zergatik ez du nire zentroak IkZ sarietan saririk jasotzen?

Erantzun asko ez dituen galdera hau bere buruari egiten dioten pertsonak badaude. 

Bila ditzagun horietako batzuk:

1.- Sariak mugatuak dira. Ez dago saririk parte hartzen duten ikastetxe guztientzat. Hala eta guztiz ere, ia hamar urte hauetan Euskal Herriko ikastetxeek 126 proiektu aurkeztu dituzte. Guztien artean lau sari eta zortzi finalista lortu dituzte.

Ez dago gaizki. Hala ere, proiektu onak eta ondo idatziak aurkeztu nahi baditugu, hobeto egon liteke.

2.- Proiektuak aukeratzeko prozedura zorrotza dago, eta hiru iragazkitatik pasatzen da azken ebazpenera iritsi arte. Berrogei “baheketa” bikotek egiten dute lehen hautaketa, tarteko “epaileen” talde batek azter dezan. Talde horrek bere proposamena prestatzen du, epaimahaiak saritutako proiektuak zehaztu ditzan. Ez da arinki egiten den ebaluazioa. Horregatik, oso garrantzitsua da proiektu bat egitea, baheketa-egileek aukera izan dezaten zure zentroaren proiektua modu positiboan ebaluatzeko.

3.-Oso garrantzitsua da oinarriak ondo irakurtzea eta adierazten diren alderdi guztiak osatzen joatea. Batzuetan, beste helburu baterako egiten diren proiektuak iristen dira, baina ez dira oinarrien arabera egiten. Oinarriak irakurri behar dira, eta haien eskakizunetara egokitu memoria. Adibidez, batzuetan LHn ERRONKAK azaltzen dira sarien oinarrietara egokitu gabe.

4.- Kontuan izan behar da nolabaiteko originaltasun-maila duen proiektu bat definitu behar dela, nahiz eta gaia ezaguna eta ohikoa izan gure eskolako edo aisialdiko jardueretan.

5.-Hasieratik pentsatu behar da irudiak, jarduera-sekuentziak eta abar biltzeko eskatzen den bideoan… Neska-mutilek protagonismoa duten eta gauzak azaltzen dituzten bideo baten pentsatu behar da, eta ez egin azken orduko gauza bat non irakasleak jarduera azaltzen duen, neska-mutilek parte hartu gabe.

6.-Kontsultatu, laguntza eta aholkularitza bilatu.

Nork eskain diezazueke? ZERBIKAS Euskal Herrian Ikaskuntza-Zerbitzua sustatu eta laguntzeko sortutako erakundea da.

Ez izan zalantzarik eta jarri harremanetan ZERBIKASekin

formacion@zerbikas.es

NAFARROAKO IKASKUNTZA-ZERBITZU SAREKO gure lankideek oso aholku errazak eman dituzte IkZ proiektuak aurkezteko.

Proiektu bat aurkeztean…

  • Sarien oinarriak arretaz irakurtzea.  
  • Formak zaiundu: aurkezpen atsegina argazkiekin, grafikoak,
  • taulak, hizkuntza inklusiboa, etab. 
  • Edukia proiektuaren errealitatera egokitzea.
  • Adierazitako neurriak errespetatu: 7.500 hitz eta 15 orrialde.
  • Epearen barruan aurkeztu

Proiektuaren memoria idaztea

1. Proiektuaren sinopsia, bideoaren lotura eta aurkezten den saria.Proiektuaren sarrera labur eta argi bat izan behar du, gehienez 150 hitzekoa, eta laburki deskribatu behar ditu landu nahi den arazoa, neska-mutilek egindako zerbitzua eta hari lotutako ikaskuntzak, sare-lana aipatuz.
GARRANTZITSUA
Egokitu adierazitako hitzetara.
-Aipatu eta nabarmendu ikaskuntza-zerbitzu  proiektu baten oinarrizko lau elementuak:
1. Beharra
2. Ikaskuntzak
3. Zerbitzua
4. Sareko lana
-Lehentasunaren arabera, proiektuari ondoen egokitzen zaizkion hiru kategoriak adierazi, erabakigarriak ez direla kontuan hartuta. 
2. Gizarte-arazoa edo artatzen den inguruaren beharra
Atal honetan, labur deskribatu behar da proiektuak eragina izan duen ingurunearen erronka, arazoa, egoera edo beharra (kultura, laguntza, hezkuntza, ingurumena, osasuna, giza eskubideak…), parte hartu zuten haurrek eta gazteek landu zutena.Baloratu egingo da gizarte-premia zehatza eta garrantzitsua izatea, haren adina eta heldutasun-maila kontuan hartuta.
GARRANTZITSUA:
Atal GAKOA.
– Beharrak “erreala” izan behar du, ez “sortua” proiekturako.´ 
-Beharraren konplexutasunak parte-hartzaileen adinaren araberakoa izan behar du. 
3. Zerbitzuaren eta dituen zereginen deskribapena
Atal honetan, zerbitzuaren helburu zehatza azaldu behar da, eta sintesi gisa deskribatu behar dira neska-mutilek egin zuten zerbitzuaren zeregin nagusiak, eta ingurunean izan zuten  eragina, lortu behar ziren emaitza ukigarriak ahal den neurrian aipatuz. Baloratu egingo da zerbitzuak denboran zehar arazoari loturiko aldaketa argiak eragitea edo jarraitzea.
GARRANTZITSUA: 
-Atal GAKOA.´
Datu zehatzak aipatu: zerbitzuan emandako egunak, pertsona onuradunen  kopurua, lortutako emaitzak, etab.  
-Bereziki balioesten da proiektuak ikastetxetik edo gizarte-erakundetik kanpo garatzea. 
4. Garapen Iraunkorreko Helburuekin lotzea
Atal honetan, behar bezala identifikatu behar dira Nazio Batuen 2030 Agendaren GJHak, ikasketa-zerbitzu proiektuari lotuak.GJH bakoitzari lotutako xedeen adierazpena baloratuko da, edo azalpen arrazoitu bat, hori ezinezkoa denean.
GARRANTZITSUA:
-Helburua ez da GJHen ikonoak metatzea, baizik eta GJHak era koherentean proiektuari lotzea.
-Ahal izanez gero, dagozkion xedeak ere zehaztu
5. Parte hartzen duten haurren hezkuntza-premiak
Atal honetan proiektuan parte hartzen duen taldearen aukerak eta mugakdeskribatu behar dira: interesak eta motibazioak, maila akademikoa edo hezkuntza-premia bereziak, taldearen dinamika, gatazkak kudeatzeko modua, jarrerak eta balioak, inguruneko eta, oro har, gizarteko arazoekiko sentsibilitatea, etab.Bereziki baloratuko dira zailtasun handienak dituzten neska-mutilek bultzatutako proiektuak. GARRANTZITSUA: 
-Atal honetan ez dira nahasi behar talde protagonistaren hezkuntza-beharrak eta proiektu honek duen gizarte-premia.
-Taldearen hezkuntza-bilakaera deskribatu behar da, eta, bereziki, zaurgarritasun-egoeran dauden gazteena den. 
6. Hezkuntza-helburuak eta lantzen diren gaitasunak
Atal honetan, argi eta garbi aurkeztu behar dira hezkuntza-helburuak edo gaitasunak, lehen irakurketa batean uler daitezen.Baloratuko da helburuak gutxi izatea eta ondo formulatuta egotea;                               esanguratsuak eta neska-mutilen mailari egokituak izatea; eta ikaskuntza, zerbitzua eta bien arteko errefortzuaren lotura agerikoa eta indartsua izatea.
GARRANTZITSUA: 
-Atal GAKOA.
-Hezkuntza-helburuak eta proiektuan landutako gaitasunak argi adierazten dira, parte-hartzaileen adinera eta mailara egokituta daude, eta ikaskuntzen eta zerbitzuaren arteko lotura ikusgarria eta indartsua da.
-Puntu honetan ez da beharrezkoa curriculum ofiziala zehatz-mehatz aipatzea. 
7. Ikaskuntza-jarduerak
Puntu honetan, zerbitzuari zuzenean lotutako ikaskuntza-jarduera nagusiak deskribatu behar dira modu sintetikoan. Kasu batzuetan ikasgelako jarduerak izango dira, eta beste batzuetan, berriz, hezkuntza-taldekoak, tokian tokiko ikerketa-jarduerak edo landa-lana barne.Landu nahi den arazoari, haren arrazoiei eta ondorioei buruzko hausnarketa-jarduerak baloratuko dira, bai eta komunitateari zerbitzua ematearen erabilgarritasunari eta parte-hartzaileen bizitzarako hartzen diren ikaskuntza pertsonalei buruzkoak ere. 
GARRANTZITSUA: 
Atal GAKOA.´
-Ikaskuntza-jarduerak zerbitzuari zuzenean lotuta egongo dira, eta landu nahi den arazoari buruz, komunitatearentzako zerbitzuaren erabilgarritasunari buruz eta eskuratutako ikaskuntza pertsonalei buruz hausnartzeko jarduerak izango dira. 
8. Egutegia 
Atal honetan proiektuaren garapenaren denbora-eskema aurkeztu behar da, faseen azalpen laburrarekin, ikaskuntzaren eta zerbitzuaren alderdiak barne hartuta.Baloratu egingo da aurreko ataletan deskribatu dena ez errepikatzea, baizik eta sekuentzia kronologikoa zabaltzea, proiektua gauzatzeko prozesua hobeto ulertu ahal izateko. GARRANTZITSUA:
-Egutegiak jardueren kronograma jaso behar du, ikaskuntza eta zerbitzukoak.´ Protagonismoa ez dute hainbeste egindako jarduerek izan behar, denboran duten sekuentziak baizik.
9. Haurren parte-hartzea
Atal honetan deskribatu behar da nola aurreikusi den neska-mutilen protagonismoa, haien adinaren eta egoeraren arabera; nola erraztu den proiektua antolatzea; eta nola lagundu zaien eurek ekintza solidario eta ikaskuntza-prozesu bat diseinatu, garatu eta ebaluatu dezaten.Parte hartzeko metodologien erabilera, talde-lana eta lankidetza baloratuko dira; parte hartzen duten neska-mutilen inplikazioorekatua, bizia eta berdintasunezkoa proiektuaren definizioan eta faseen garapenean. GARRANTZITSUA: 
-Neska-mutilek proiektuaren definizioan eta fase desberdinen garapenean duten protagonismo handia kontatu behar da, euren adinera egokituta.
-Proiektuaren fase guztietan berdintasunezko neska-mutilen inplikazioa dagoela ziurtatzen da. Genero-ikuspegitik landu bada, atal honetan zehaztu behar da.
10. Sareko lana
Atal honetan proiektuan parte hartzen duten erakundeen arteko sare-lanadeskribatu behar da, ikuspegi komunitariotik (ikastetxeen, gizarte-erakundeen eta Administrazioaren arteko lankidetza) eta elkarrekikotasun-ikuspegitik (inplikatutako alderdi guztiak dira onuradun).Proposamena diseinatzen eta gauzatzen parte-hartze handia izatea baloratuko da, gizarte-erakundeak, inplikatutako erakundeak edo hartzaileak kontuan hartuta. 
GARRANTZITSUA: 
Atal GAKOA
.
Sareko lankidetzak kontuan izan behar du zer ekarpen egin dezakeen alde bakoitzak eta nola ezarri harremanak, non alde guztiek irabazten duten. Sarean lan egiteko modurik onena aldeak proiektuaren fase guztietan inplikatzea da.
11. Ospakizuna 
Puntu honetan azaldu behar da nola erakutsi edo ospatu zen proiektuaren emaitza: festa bat egin zen, haurrei, nerabeei edo parte hartu zuten erakundeei aitortza-ekitaldi bat eskaini zitzaien…Baloratuko da ospakizuna proiektuan parte hartu duten gainerako eragileekin (erakundeak, onuradunak…) batera egin den.
GARRANTZITSUA: 
Bereziki baloratuko da ospakizunak dimentsio publikoa duenean eta proiektua komunitate osoarentzako eredu gisa proposatzen duenean. 
12. Hedapena 
Atal honetan azaldu behar da zer baliabide eta estrategia erabili diren proiektua ingurunean eta familien artean ezagutarazteko, baita herrian eta komunikabideetan izan duen eragina ere.Baloratuko da hedapenean espresuki aipatzen bada ikaskuntza-zerbitzua.
GARRANTZITSUA:
-Hedapena sustatzailearen sare sozialen bidez egiten bada, izan duen eraginaadierazi behar da (baina ez ikuspen-kopurua, «atsegin dut» kopurua edo zenbat alditan partekatu den).
Prentsa-ohar bat prestatzen denean, proiektua ikaskuntza-zerbitzuko ekimen bat dela aipatu behar da.
-Parte-hartzaileek hitz egiten duten bideo bat grabatzen denean, argi eta garbi adierazi behar da ikaskuntza-zerbitzuko proiektu bat dela.
13. Beharrezko baliabideak 
Atal honetan, ahal den neurrian, proiektu honetan mobilizatu diren baliabide espezifikoak laburbildu behar dira (materialak, ekonomikoak, giza baliabideak…), bai hezkuntza-zentrokoak, bai parte hartu duten gizarte-erakundeetakoak.Baloratuko da zentro edo erakundearen beraren baliabideez gain beste baliabide batzuk ere lortu diren.
GARRANTZITSUA: 
-Ez da beharrezkoa inbentario guztiz zehatza egitea, baina komenigarria da taula baten bidez adieraztea proiektuaren koordinazioan eta gauzatzean erabilitako orduakbaliabide materialak eta gastu ekonomikoak.´  Kanpoko laguntzak lortu badira (lokal publiko baten lagapena, guraso-elkartearen babesa, dirulaguntzak…), horiek ere jasotzea komeni da. 
14. Ebaluazioa
Atal honetan, proiektu osoaren eta planteatutako hezkuntza-helburuen betetze-mailaren ebaluazioa aurkeztu behar da.Baloratuko da amaierako balantze bat egitea, non parte-hartzaileen iritziakjasotzen diren, baita proiektuaren indarguneakhobetu beharreko alderdi kritikoak, lortutako emaitza ukigarriak eta proiektuaren iraunkortasunariburuzko hausnarketa ere. Halaber, adierazi behar da ea proiektuak denboran jarraitzeko asmoa duen, ea gizarte-erakundearekin edo hartzaileekin jarraitzeko konpromisoa dagoen, eta zein ebaluazio-tresna erabili diren. 
GARRANTZITSUA:
-Azaldu behar da nola ebaluatzen den ikaskuntza-zerbitzuko proiektua, ez ikasleen ikaskuntzak nola kalifikatzen diren.
-Horretarako, beharrezkoa da inplikatutako alde guztien hausnarketa jasotzeko uneak aurreikusi izana. 
15. Bideoa 
Ikaskuntza-zerbitzuko proiektuaren deskribapen-dokumentua osatzen duen bideoaren helburua proiektua irudikatzea da, bereziki haren praktikan jartzea; parte-hartzaileek azpimarratu nahi dituzten alderdiak jasotzea, eta proiektu konkretuaren eta ikaskuntza-zerbitzuaren hedapenari laguntzea.Baloratuko dira bideo horiek, proiektua argi eta garbi irudikatuz, protagonistek eta zerbitzuaren hartzaileek (badaude) emandako lekukotzak jasotzen dituztenak.
GARRANTZITSUA: 
Bideoak proiektua modu egokian ilustratzen du, deialdian markatutako denborak gutxi gorabehera betetzen ditu, bere praktikan jartzea erakusten du, ikaskuntza-zerbitzuaren kontzeptua aipatzen du, eta protagonisten (neska eta mutilen) eta zerbitzuaren hartzaileen lekukotasunak jasotzen ditu (egotekotan). 

JAITSI ETA KONTSULTA EZAZU “KONTAIGUZU ZURE IKZ PROIEKTUA” HEMEN: